Saturday, December 25, 2010

of dorkiness and silliness

memalukan diri sendiri di khalayak ramai adalah perkara biasa. betul tak?
and in this case of mine, it's not really 'khalayak ramai', but well, public.

cerita dia macam ni la kan. hari rabu lepas beberapa ketul budak EE111 UiTM Dungun pegi berjalan-jalan menghabiskan duit mak bapak around KL. and THE incident happens at Sungei Wang Plaza when we were at the tangga-yang-lead-us-to-nowhere-but-basement-parking. ni semua salah Zhafri yang konon2 macam tau jalan pastu bawak aku dekat tempat yang tah ape2.

okay, here's the thing. the tangga is not just some plain jane punya tangga okay. dia macam besar gila sampai tahap korang bole jalan 4 orang in one line but still ada space lagi camtu la lebih kurang. dan yang paling membuatkan aku excited kat tempat tu is, because it's kinda closed place, and as we talk, IT ECHOED MAN ! haha bodoh kan? call me jakun or childish or whatever, but i think echo sounds are cool. so what i did wassss, get this, i was making fake laughing sounds like haha hihi huhu and all those weird freak sounds and laugh just to here it echoes (you guys do get the picture, right?). lepas tu, tiba2 aku terasa macam, 'eh apesal diorang ni tak gelak or at least cakap la benda2 like "bodoh gila kau haha"? '
aku pun toleh belakang, and to my huge suprise, there was a guy walking behind us !
boleh tahan handsome, jalan tunduk, MUKA TAHAN GELAK .
and i was like, what the...??? sumpah aku ingat kitorg 4 orang je yang ada kat situ. dalam hati dah macam maki2 sambil kata, "wehhhh dari celah mana mamat ni datang dowhh?"

untuk sedapkan hati dan kira macam self-defense drpd kena gelak dengan kawan2 yang kuat menganjing, aku pun cakap;

"alaa takpe la. malu sekejap je. bukannya dia kenal aku pun."

pastu, kawan yang kuat menganjing pulak balas, "tapi dia balik nanti mesti dia cerita kat kawan2 dia pastu mesti diorang gelak gila2"

dan hujahnya dipatahkan dengan ini ; "elehh kalau dia cerita pun, bukannya kawan2 dia akan picture muka aku being in that situation kann? lain la kalau aku ni Maya Karin ke, Lisa Surihani ke, Katy Perry ke, pastu nanti dia cite kat kawan2 dia, bunyinya camni :
"weh, korang nak tau tak, tadi aku jalan2 kat Sungei Wang pastu aku nampak Maya Karin/Lisa Surihani/Katy Perry..bla..bla..bla.."
haa kalau camtu baru la malu sebab orang kenal aku. kahkahkah

dan kawan yang kuat menganjing langsung terdiam. haha


so how's my self-defense skill? ada bagus? LOL

so, main point nye kat sini, kalau ter-malukan diri sendiri kat public, chill baybehh. what's life without laugh (or getting yourself embarrassed in public) right? cheers =)

and ohh, Merry Christmas for those who are celebrating. have a good one this year :)

3 comments:

  1. bahahahahaah malu sioooooot !! da la mamat tu ensem.. bahahaha ;D

    ReplyDelete
  2. kannn? tau takpe. seriouss tak perasan langsung dia ade. tah2 dia hantu ke ape tah jalan tak denga bunyi tapak. haha

    ReplyDelete
  3. ak plak yg leh rs blushing kau rush... hahaha... camne kau xleh prasan weh... huhuhu

    ReplyDelete